Alla inlägg under januari 2011

Av Lindgren - 28 januari 2011 06:24

Om en timme går min buss till stan och jag sitter på bussen på vad till skolan för att sköta den.

Idag ska jag fixa mitt nya nummer på mobilen och nya nummer ska in i mobilen. Så jag få den klar någon gång. Börja i alla fall bli sugen på att änvända den redan nu!

Men måste också förra över musik på mobilen så jag få de låtar jag vill ha på mobiltelefonen.


Av Lindgren - 27 januari 2011 21:44

Upptäcka att någon blir mobbad

Många barn och unga blir allt mer mobbade i skolan, kan till och med hända de vuxna. De gör allt sitt bästa för att kunna dölja det. Att vara mobbad tycker man oftas man är en förlorare och det vill ju ingen vara. Den mobbade skäms och vil inte att någon skall få veta vad som händer. Ibland hoppas den mobbade att allt ska kunna gå över med det brukar det inte göra. Utan det som försvinner är den mobbades självförtroende.


Några tecken på mobbing:

- Barnet blir tystare.

- Barnet berättar inte vad som händer i skolan.

- Kompisar följer inte med hem.

- Barnet vill inte träffa kompisar på fritiden utan hellre vara hemma.

- Blåmärken och andra skador.

- Saker som mobiltelefon, klocka osv. försvinner.

- Sämre studieresultat.


_ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _


Ni kanske undrar varför jag tar upp det här! Det kan jag berätta. På flera skolor pågår mobbing just nu. Jag vill ha ett stopp på mobbning i skolan!

Sen jag som själv har varit utsatt vet  hur det känns. Killarna i min klass på skolan tog min mössa och revsönder den för hand mitt framför mina ögon. Sen frågor de, - Är det din mössa? Förlåt! Jag kan betala för dig.

Kan ni fatta hur dålig jag mådde då? Jag var 16år och jag har KÄNSLOR. Ja, jag är en känslomäsig tjej och jag visar mina känslor! Jag håller dem inte inne för någon och då menar jag inte för någon!Mår fortfarande lika dålig nu när jag berättar det för er.....


Sen är det inte bara skolor som det uppstår mobbing. Det kan ju också vara på en arbetsplats eller också på förskolor osv.

Fundera om det är någon i din omgivning som kanske känner sig nertryckt och nere. För man kan inte alltid se på en person om de känner sig mobbade.


Tänk efter ni som mobbar hur det själv skulle vara och det var du som stod i ett hörn utan vänner och ingen du kunde vända dig till. Tänk efter och funder om det är värt det!

Av Lindgren - 27 januari 2011 18:03


7 åriga Olive få veta att hon kommit med i en skönhetstävling. Familjen måste se till att hon kommer fram i tid till tävligen som ligger 130 mil bort.


Familjen består av Olive (huvudpersonen). Hennes äldre halvbror Dwayne, mamma Sherly, pappa Richard, morbror Frank och farfar Edwin.

Morbror Frank kommer till familjen efter ett självmordsförsök som han gjort efter att hans akademiska karriär gått om intet. Dwayne har slutat pratat och drömmer om en framtid som stridspilot och att lämna familjen. Pappa Richard vill lansera sina nio steg till framgång och är fixerad vid att vara vad han anser vara en vinnartyp.


På resan åker familjen i en gul VW-buss som har en central roll i filmen. Under större delen är filmen en road movie, där vi får följa familjens färd mot Olives skönhetstävling. Under tiden försöker Richard få ett kontrakt för sitt niostegsprogram.

Av Lindgren - 27 januari 2011 06:23

Hade svårt att sova inatt. Min kära bror snarckar så himla hemskt så att han ocksdå pratar i sömnen till och med. Sen ska jag inte längre ha bordet i närheten av soffan! Har tydligen en bror som startar datorer i sömnen och har spelat eller nu vad han har syslat med. För tangentbordet och musen är på höfer sida om tangentbordet, medans dataskärmen är flyttad mot honom. *Haha*


Måste ladda mitt nya mobilnummer om cirka fyra dagar. Så då har jag inte längre de gammla nummret! Kommer nästan ha som min bror förutom att den sista siffran är utbyt mot en annan siffra. Det ska bli kul och se om någon råkar ringa fel eller så. Men det ska inte bli några som helst problem, skulle jag tro!


Aja, ska inte skriva så mycket mera nu. Ska ta och göra mig i ordning till skolan och fixa mat i magen och sedan vet jag inte vad jag ska ha för lunch till skolan! Nu fick jag panik!

Vill inte äta på skolan, eftersom det inte lät som en god maträtt heller... Men men, få väl se vad det blir för något jag köper.

Av Lindgren - 26 januari 2011 19:48

Jag tycker det är jätte svårt att bestämma/boka tid/plats till något som man verkligen vill göra. Så jag har lite "problem" tycker jag i alla fall och det är inte bara ett utan det är TVÅ stycker "stora" problem.


"Problem" Nr. 1:

Ska boka rådgivning hos frisören och jag har ringt flera gånger men inte ett ända svar. Men men, jag försöker som sagt och till slut kommer jag fram till slut få jag hoppas.


"Problem" Nr. 2:

Jag och min familj försöker planera ihop att se på bio ihop. Eftersom jag och resterande fick 100kr i presentkort på bio. Så det lär bli kul och se vilken film det blir, det står mellan Transformers 3 D eller Meet the Parents: Little Fockers.

Av Lindgren - 26 januari 2011 16:36

Har köpt ännu mera saker till idag.

Blev ändå nöjd med allt jag köpt hitils!

* En ny mobiltelefon, Sony Ericsson Zylo.

* Ny spel mus till datorn.

* Obrända DVD-skivor till Hillar.


Sen har jag fått Zumba av Hillar!    *YEY*

Av Lindgren - 26 januari 2011 06:47

Hillar fick mig ur sänge så jag skulle hinna läsa boken till en lämplig sida. Eftersom jag måste ha hunnit läsa 1/3 av boken redan idag och jag är på sida 75 nu och måste till sida 106 idag efter första lektionen. Det är alltså cirka 30 sidor jag måste ha läst innan svenskan börjar idag. Tur att jag har språktränning idag på förmiddagen, så då hinner jag läsa på den lektionen få jag hoppas.



Men ska ta och göra mig i ordning till skolan. Har som sagt inte klät mig, sminkat mig eller fixat håret och bussen går om 30minuter. Så det är bara att göra sig i ordning.



Av Lindgren - 25 januari 2011 22:05

Alla känner varann, alla snackar skit om varann,
alla knullar varann, allas hemligheter blir till nyheter.
Det du inte vet om dig själv- vet alla andra!
Välkommen till Skellefteå !

Presentation


Mitt namn är Carina Lindgren och bor en bit utanför Skellefteå. Lite om mig då, jag är 21 år och GRAVID. Beräknad i Juli månad 2012.

Min sambo Jimmy och jag blev EN den 26/3 -11, en stjärna i våra liv är vår katt Mysan.

Fråga mig

16 besvarade frågor

Omröstning

Hur många barn har du? Vare sig du är man/kvinna!
 5 eller mer
 4
 3
 2 eller mindre
 Väntar barn..
 Har inga

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Januari 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards