Alla inlägg under september 2010

Av Lindgren - 14 september 2010 06:38

Godmorgon kära bloggläsare!

Idag ska jag till Munkviken tillsammans med klassen och parallelklassen (stavning?). Som Jag sagt kanske en eller två gånger om jag inte minns fel   


Vaknade för 40minuter sedan, satt och kollade vart hunden min var. Såg inte till han! Sen tänkte jag inte mer på det, gick och kissade. Sen skulle jag ta på mig kläder för jag frös, då såg jag Rocky att han låg i min sängkant och myste under täcket!   Hur söt är inte det?

Han ligger fortfarande kvar i sängen medans matte och husse sitter och fikar morgon fika.

Av Lindgren - 13 september 2010 22:36

Nu är det dags för sängen! Ska upp klockan sex imorgon för att göra mig i ordning för Munkviken!

Måste ju sova ut så jag klarar av "lekarna". Minns inte riktigt vad vi ska göra där. Men tro vi ska vara i små grupper och göra en massa olika övningar. 


Ska palla mig i sängs nu! Sov så gott, så kanske ni få ett inlägg imorgon på morgon, då jag dricker mitt MORGON KAFFE   

Av Lindgren - 13 september 2010 21:26

      

HEMSIDAN till OnePiece

Det här är något jag önska mig då jag fyller år!   

Kostar mellan 600 - 1800kr, men det är något jag kollat på i flera veckor nu och jag vill verkligen ha en mjukisdress.

Vill ha en sådan i färgen rosa, grå eller grön. Men helst av allt vill jag ha en grön!   (Typ den som är på bilden!)

Men tror verkligen inte jag får den, eftersom den är så himla dyr!


Annars kan jag faktiskt tänka mig, en massa plagg från ellos, t ex.:


        

(Förlåt om bilderna vart småa!)

Av Lindgren - 13 september 2010 20:38

Har suttit och spelat spel och inte tänkt på aatt äta någon middag! Ojdå, kanske inte är så bra.. Men måste ju få ha roligt någon gång under veckan. (Förutom helgerna alltså!)


Jag funderar om jag ska ta och gå ut med hunden eller om jag ska fortsätta att sitta och spela, men då blir de små spel inga stora spel i alla fall. För man har så svårt att släppa spelet då   Det kan jag nästan bevisa! Hillar sitter vid sitt spel och har sagt att han ska fixa en sak och han har fortfarande inte gjort det. Han vet själv vad det är han ska göra, men han kommer alltid på det på kvällarna innan han ska gå och lägga sig.


Imrogon är det Munkviken! Peppa faktiskt inte så himla starkt på att fara ditt, men det är ogiltigfrånvaro om man inte far. Så hellre far jag än att skita i det helt och hållet faktiskt!

Men dagen har ju mycket mer att bjuda på än att sitta inne, så varför inte följa med?

NU PEPPAR JAG!

Av Lindgren - 13 september 2010 17:54

Skönt att fått i sig en kopp med kaffe och två riskakor innan middagen ska börja. Vet inte riktigt vad Hillar har tänkt göra till middag idag, det kommer vi alltid på lite senare. T ex. Då vi är hungriga!


Har inte sagt det här till er:

Imorgon ska jag och min klass, (men känns som hela skolan). Till Munkviken och göra gruppaktiviteter! Så jag kommer INTE kunna blogga först jag kommer hem! Tyvärr! Fundera om jag ska ta och ta med mig kameran och fota lite under dagens gång. Men är inte säker än riktigt, men vi få allt se.

Tycker mest om att fota naturen och min kära hund, Rocky! Naturen har ju sina lagar och mina är FÄRGER! Jag älskar färger, men mest brunt. (Självklart fota jag inte jorden, om det var de ni trodde   ). Jag fotar för det mesta blommor och allt möjligt som jag tycker är snyggt/fint!

Av Lindgren - 13 september 2010 17:07

Äntligen hemma efter en "stökig" lektion/lektioner!

Sen vill jag bara säga en sak om engelskan! Vi gick igenom lite regler om hur vi skulle trivas mer som en klass. När vi pratat och diskuterat lite om vad vi ville göra för att få det så bra som möjligt i klassrummet, så började förstås läraren ta upp de vi vill ha bättre. När hon då gjort de fick vi en uppgift. Hon delade ut den och sa att hon skulle förklara för alla, men plötsligt levde det om som bara den i klassrummet!

Vist i FN kan man ta och lyssna på vad folk har att säga!?   Sen hade VI faktiskt gått igenom att vi skulle vara tysta, respektera andra, lyssna på vad folk har att säga till punkt. osv. Men inte FN visade någon respekt för läraren!


Det här är vad eftermiddag har sett ut! Är fortfarande irriterad på klassen, för vi gjorde det här tillsammans om regler och inte en käft lyssnade. Har nu ont i huvudet för detta "klassmöte".   

Av Lindgren - 13 september 2010 12:02

Sitter just nu i en datasal och väntar på att min vän Js fästman ska ringa och komma till vår skola och plocka upp oss. Om jag inte minns fel skulle han ha hjälp med någon bank, minns inte vilken bank.  

Men hur som helst har jag nu hål fram till klockan 14.10 om jag inte minns fel! Har skit dåligt minne! Aja, ska i alla fall sitta framför dator till hennes fästman ringer.


Annars har jag inte gjort så mycket, lyssnat på en "föreläsning" om Vänsterpartiet och deras "Göra bra för Västerbotten". Efter det hade jag svenska och satt mest och lyssnade på läraren, har tydligen missat en massa! Skit vad jag måste plugga!!


Efter skolan blir det att ta det lungt skulle jag väl tro, men ska försöka BÖRJA med mitt tema arbete i svenskan, som jag inte heller har börjat skriva om! FAN vad jag är seeg   Men vänta bara det kommer ska ni allt få se!

Jag LOVAR er jag kommer att hinna blogga mer efter skolan!

Av Lindgren - 13 september 2010 07:54

Har nyss varit ute och gått med Rocky våran hund i tjugo minuter innan bussen! Skönt att det i alla fall är avklarat   

Nu har jag bara väskan att packa senan ska man ta och bege sig till bussen. Skönt med en prommenad på morgon. Var länge sen sist man var ute och gick en prommis på morgon. Tro min dag kommer bli bättre idag då jag fått gå ut en snabbis med han.


Ska i alla fall fixa klar väskan, sedan ta och vila magen innan bussen kommer.

Känns inte skönt att ha det här hålet i tre timmar. Men men, så här är min måndag. Lite stressigt på morgon, genom att vi måste planera våra dagar då det är den dagen! Men tro det kommer att bli förändringar i framtiden! Kommer inte bli tunga dagar varje dag   


Nu MÅSTE jag packa väskan! Det är 25 minuter kvar tills bussen går och jag har inte packat ner min lunchlåda än.. osv.

Kan höras mer efter svenskan och lunchen i eftermiddag om jag får tid till en dator och datasalarna inte är bokade. Då kan jag sitta där i tre timmar!

Presentation


Mitt namn är Carina Lindgren och bor en bit utanför Skellefteå. Lite om mig då, jag är 21 år och GRAVID. Beräknad i Juli månad 2012.

Min sambo Jimmy och jag blev EN den 26/3 -11, en stjärna i våra liv är vår katt Mysan.

Fråga mig

16 besvarade frågor

Omröstning

Hur många barn har du? Vare sig du är man/kvinna!
 5 eller mer
 4
 3
 2 eller mindre
 Väntar barn..
 Har inga

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<<
September 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards