Alla inlägg den 4 februari 2011

CSS

Av Lindgren - 4 februari 2011 21:23

Tänkte berätta för er lite om spelet jag spelar för det mesta nu för tiden. Min kille Hillar spelar det och jag "fall" för det. Har någon gång testat på 1.6 också, men kommer inte på vart. Men aja nog om det, ska i alla fall berätta vad CSS är, eftersom det är något som tar upp min fritid.


Själva spelet Counter-Strike: Source

Det är ett mulitplayerspel. Man kan välja mellan två olika lag, antingen terrorist eller antiterrorist (typ som poliser), och målet är att segra. Men det är olika från bana till bana.

Det finns olika typer av spel i CSS. Dödar man hela det ena laget vinner man. Andra segervillkor kan vara att terrorister plantar ut en bomb och då ska antiterroristerna desimera bomben innan den sprängs eller gisslanuppdraget, där terroristerna har tagit gisslor/gisslan och antiterroristerna ska rädda dem.


Förändringar från Counter-Strike (finns fler!)

- Granaterna är mer realistiskt återgivna.

-Fallskadan har justerats, beroende på vilken typ av matrial man landar på så kan man hoppa från högre höjder.

- Granaterna gör inte längre skada genom väggar.

- Man får ammunition gratis.

- Det tar längre tid för röken från en rökgranat att sprida sig.


Av Lindgren - 4 februari 2011 14:26

Sitter nu i Luleå i köket hos Hillars bror.

Har inte mer att säga, att jag må jätte bra.

Förutom att vägen hit var inte den BÄSTA!

Det är blankis på vägarna och Hillar körde jätte lugnt.

Men jag är i alla fall här och det är det som räknas!

Av Lindgren - 4 februari 2011 10:36

.. för den här veckan i Skellefteå! Idag kommer jag fara till Luleå. Det är mindre än en halvtimme kvar tills vi är på efyran. Kommer vara i Luleå tillsammans med familjen Hillar och jag de ser fram imot, eftersom vi inte umgås så himla mycket.

Sen ska jag träffa H och N uppe i Luleå också och det ska bli trevligt. Så de blir väl kaffe och en massa prat och så.


Aja, ska ta och hjälpa Hillar att packa in sakerna i bilen. Sen ska jag också göra mig klar. Har inte på mig sockar... Men kommer att blogga fast jag är där! Hoppas jag i alla fall. Men annars vet ni ju varför jag inte skriver i bloggen.

Ha det så bra så kanske vi hörs senare idag eller på söndag kväll!

Av Lindgren - 4 februari 2011 09:46

Ska fara till Luleå idag om cirka en timme sitter jag i bilen på väg in mot Luleå. Ska bli skönt att fara och umgås med familjen Hillar. Inte ofta man träffar dem, men de är så himla trevliga!

Jag önska att jag fick träffa dem när jag vill. Men det är inte så himla lätt heller.


MEn i alla fall. Har duschat och ska fortfarande göra mig i ordning. Känner mig stressad! Men skyller lite på Hillar. Jag vill fara vid tolv idag. Men kan inte få allt som jag vill. Så det bli bra till slut ska ni få se.


Har tyvärr inga bilder sen sist jag var där. Men som sagt, finns ju alltid google! Men det blir för det mesta random bilder där ifrån.

Presentation


Mitt namn är Carina Lindgren och bor en bit utanför Skellefteå. Lite om mig då, jag är 21 år och GRAVID. Beräknad i Juli månad 2012.

Min sambo Jimmy och jag blev EN den 26/3 -11, en stjärna i våra liv är vår katt Mysan.

Fråga mig

16 besvarade frågor

Omröstning

Hur många barn har du? Vare sig du är man/kvinna!
 5 eller mer
 4
 3
 2 eller mindre
 Väntar barn..
 Har inga

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28
<<< Februari 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards